تمرین پیشرفته شماره ۴ (advance4)
advance4
در روش دوم به شرحی که گفته خواهد شد از دستور flex برای ساخت مته بهره خواهیم برد، برای شروع یک فایل جدید از نوع part ایجاد میکنیم و با انتخاب صفحه front روی دکمه sketchکلیک میکنیم.
یک دایره روی مرکز مختصات میکشیم و اندازه ۸mm را برای آن وارد میکنیم.
advance4
از زبانه feature دستورextruded boss/base را انتخاب میکنیم و ترسیم مرحله قبل را در حالت blind به میزان ۱۵۰mm حجم میدهیم.
advance4
اکنون نوبت به پخ زدن لبه هاست، دستور chamfer را از زیرمجموعهfillet انتخاب میکنیم و دستور را در حالت angle-distance قرار میدهیم، در قسمت اول اندازه ۴mm و در قسمت زاویه ۴۵ درجه را وارد میکنیم، لبه جلویی استوانه را انتخاب میکنیم و در صورت مشاهده پیش نمایش درست دستور را تایید میکنیم.
advance4
لبه دیگر استوانه را نیز به همین ترتیب با وارد کردن اندازه های ۴mm و ۲۰ درجه پخ میزنیم، در صورتی که جهت قرارگیری قطعه برای انتخاب کردن موضوعات مناسب نیست با استفاده از دستور pan آنرا به سمت مناسب حرکت میدهیم برای دستور pan روشهای دیگری هم وجود دارد ولی ساده ترین آنها فشردن و نگه داشتن کلید scorell وسط ماوس و حرکت دادن ماوس است
حال دایره ای به قطر ۶mm در قسمت بالای استوانه رسم میکنیم و مرکز دایره را با مرکز مختصات توسط قید vertical مقید میکنیم، مرکز دایره با quadrant بالای استوانه نیز باید با قید coincident مقید باشد.
حال دایره فوق را به میزان ۱۰۴mm توسط دستور extruded cut از مدل استوانه ای کم میکنیم
نتیجه به شکل زیر خواهد بود.
بااستفاده از دستور extruded cut ، mirror اخیر را نسبت به صفحه top plane قرینه میکنیم.
دستور flex را ازمسیر Insert:feature:flex انتخاب میکنیم،برای پیچاندن شکافهایی که ایجاد کردیم گزینه twisting را در جدول باز شده انتخاب میکنیم،زاویه دوران ۷۲۰ درجه میباشد، پیش نمایشی از انجام دستور به همراه یک مرکز مختصات و دو صفحه در ابتدا و انتها در صفحه گرافیکی ظاهر میشود، صفحه ها با درگ کردن توسط ماوس به عقب و جلو حرکت میکنند و فاصله آنها از مرکز مختصات نمایش داده شده تغییر میکند،در قسمت bodies to flex ، mirror1 انتخاب شده است،دستور را تایید میکنیم و از انتخاب خارج میشویم.
ادامه این تمرین و تمرین های دیگر در برنامه اندرویدی آموزش سالیدورک ما…